www.Alrahmati.ir

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله شیخ محمد رحمتی

.
شنبه 29 مهر 1396.
.
السبت 1 صفر 1439.
.
Oct 21 2017.
.

كیفر دشنام‌ به‌ پیغمبر(صلی الله علیه و آله وسلم)

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

مسئله‌ 170 ـ كسی‌ كه‌ پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم)  كه‌ را دشنام‌ دهد كشتنش‌ لازم‌ است‌چنانچه‌ كشنده‌ بر خود و كسانش‌ نمی‌ترسد. و احتیاج‌ به‌ مراجعه‌ به‌ امام‌ وحاكم‌ شرع‌ ندارد. و هر كس‌ از او دشنام‌ شنید می‌تواند وی‌ را بكشد. و هم‌چنین‌ اگر كسی‌ یكی از امامان‌ معصوم(علیهم السلام)‌: و یا حضرت‌ زهرای‌ طاهره‌(علیها السلام)  را دشنام‌ دهد. كشتن‌ او جائز است‌.
مسئله‌ 171 ـ اگر با اكراه‌ كسی‌ دشنام‌ به‌ پیغمبر یا یكی‌ از دوازده‌ امام‌معصوم‌ و یا حضرت‌ زهرا(علیهم السلام) داد حد ندارد. ولی‌ اگر دشنام‌ نداد وتهدید را تحمل‌ كرد گناه‌ نكرده‌ است‌.
مسئله‌ 172 ـ بیزاری‌ قلبی‌ از معصومین‌ (پیغمبر و ائمه(علیهم السلام)و حضرت‌زهرا(علیها السلام)  حتی‌ با اكراه‌ جائز نیست‌ (چون‌ اكراه‌ بر امر قلبی‌ محقق‌ نمی‌شود)
مسئله‌ 173 ـ در حد دشنام‌ دادن‌ به‌ معصومین‌ (علیهم السلام) كه‌ كشتن‌ است‌. فرقی‌بین‌ زن‌ و مرد نیست‌. و اگر بچه‌ای‌ نابالغ‌ یا دیوانه‌ای‌ دشنام‌ داد یا كسی‌اشتباهاً بدون‌ قصد یا از راه‌ فراموشی‌ سب‌ كرد. حد ندارد.
مسئله‌ 174 ـ چنانچه‌ نسبت‌ به‌ حضرت‌ پیغمبر یا یكی‌ از معصومین(علیهم السلام)ویا حضرت‌ زهراء(علیها السلام)  عیب‌ جویی‌ كرد یا یكی‌ از آنان‌ را قذف‌ نمود و منجربه‌ ارتداد شد. حكم‌ مرتد درباره‌ وی‌ جاری‌ می‌شود.
مسئله‌ 175 ـ نفری‌ چند از علماء دشنام‌ دادن‌ و ناسزا گفتن‌ به‌ سایرپیغمبران‌، انبیاء و رسل‌ و اولی‌ العزم‌ را همانند دشنام‌ دادن‌ به‌ پیغمبربزرگوار اسلام‌ دانسته‌اند كه‌ حكمش‌ كشتن‌ است‌. ولی‌ در آن‌ بحث‌ است‌.
مسئله‌ 176 ـ كسی‌ كه‌ مسلم‌ نبود و بعد از دشنام‌ دادن‌ به‌ حصرت‌ رسول‌اكرم‌(صلی الله علیه و آله وسلم)  یا یكی‌ دیگر از معصومین(علیهم السلام)و یا حضرت‌ زهراء(علیها السلام)  اسلام‌آورد. آیا حكم‌ كشتن‌ از وی‌ برداشته‌ می‌شود؟ محل‌ اشكال‌ است‌ و هم‌چنین‌ اگر توبه‌ كرد.
به‌ چه‌ چیز دشنام‌ دادن‌ به‌ معصومین‌(علیهم السلام)ثابت‌ می‌شود
مسئله‌ 177 ـ دشنام‌ به‌ پیغمبر و معصومین(علیهم السلام)و حضرت‌ صدیقه‌طاهره‌(علیها السلام) به‌ اقرار بالغ‌ عاقل‌ از روی‌ اختیار و قصد یا به‌ شهادت‌ دو عادل‌مرد ثابت‌ می‌شود. و اگر اقرار از روی‌ سهو یا فراموشی‌ یا اشتباه‌ یا شوخی‌صورت‌ گرفت‌ اثر ندارد. و ظاهراً یك‌ بار اقرار در ثبوت‌ دشنام‌ كفایت‌می‌كند.

اضافه کردن نظر


عنوان
 
 
69468
امروزامروز28
دیروزدیروز15
این هفتهاین هفته280
این ماهاین ماه1211
تمام بازدیدهاتمام بازدیدها69468